Het monument

De  St. Willibrordkerk  is een monument en onderdeel van het Europese en Nederlandse culturele erfgoed. De Stichting Culturele Evenementen St Willibrordkerk organiseert evenementen in dit kerkgebouw om inkomsten te verwerven voor het onderhoud van het monument. Het is een kleine organisatie met weinig financiële armslag maar met grootse ambities.

Activiteiten

Op de zondagmiddag is er altijd een concert. Ook op andere dagen zijn er concerten en andere evenementen in deze prachtige locatie. We realiseren daarmee een spannend en gevarieerd programma met bijzondere concerten die voor iedereen toegankelijk zijn. Daarnaast wordt het monument gebruikt voor lezingen, Cd-opnames, huwelijkssluitingen en uitvaarten. Het monument is op vrijdag en zaterdag open voor het publiek. Er worden betaalde rondleidingen gegeven die via de website worden geboekt. De boeking voor een concert, huwelijk, rondleiding of andere activiteit gaat via het programmabureau. Het programmabureau werkt geheel digitaal.

Taken van de vrijwilligers van het programmabureau

Via het programmabureau worden alle boekingen en daarmee samenhangende administratieve taken gedaan. Enkele van de administratieve taken zijn het versturen van overeenkomsten/contracten, het opvragen van programmagegevens van uitvoerenden voor de p.r. en het bijhouden van adressenlijsten.

Het bureau houdt het jaarprogramma met alle activiteiten bij en houdt daarvoor contact met uitvoerenden van concerten en evenementen.

Bijzondere aandacht is er voor het onderhouden van de website en facebook en voor het onderhouden van contacten met de media (persberichten, posters, aankondigingen).

Zij werken samen met de vrijwilligers die de planning van de gidsen en de gastvrouwen/-heren verzorgen.

We zijn op zoek naar een vrijwilliger voor het programmabureau, die zich met name wil bezig houden met de PR. Wij zoeken iemand

• die bij wil dragen aan het verzorgen van programmaoverzichten, concertladders, PR naar de media en het onderhouden van de website en facebook
  • die ervaring heeft met officeprogramma’s
  • die kan werken met WordPress
  • die bekend is met het onderhoud van een facebook pagina,
  • die samen wil werken met uitvoerenden en vrijwilligers van de Willibrord
  • beschikt over een computer (met officeprogramma’s) en internet
  • accuraat is

De werkzaamheden kunnen thuis worden uitgevoerd.

Meer weten?

Zie www.willibrordkerkutrecht.nl

Vrijwilligers bij de Willibrord werken in de sector Kunst en Cultuur.

Zij krijgen geen vergoedingen.

Er is een algemene verzekering afgesloten voor alle vrijwilligers.

Men start na een kennismakingsgesprek en men wordt ingewerkt en begeleid

Meer informatie over het vrijwilligerswerk?

Stichting Culturele Evenementen St. Willibrordkerk,

André Braun, secretaris