Beste student kunstgeschiedenis,

Graag nodigen we jou uit voor de tweede discussiebijeenkomst voor uitsluitend studenten van het departement geschiedenis en kunstgeschiedenis. Deze tweede discussie vind plaats op dinsdag 26 mei van 17.15-19.00 uur op Drift 25 0.02.

Bij de eerste discussiebijeenkomst, is er gesproken over de nieuwe indeling van het eerste jaar van de bachelors, de verdiepingspakketten en minors, de toegevoegde arbeidsmarktoriëntatie, keuzevrijheid en verschoolsing. Deze punten die zodanig op de agenda stonden bleken meer met elkaar verwant dan verwacht. Zo blijkt het onderwerp arbeidsmarktoriëntatie verbonden te zijn met de andere behandelde onderwerpen. Zo wordt de cursus Het Rijksmuseum/(Kunst)Geschiedenis als professie niet representerend bevonden als arbeidsmarktoriëntatie voor historici omdat het slecht een klein deel van de toekomstperspectieven van een historicus dekt. Cursussen die gericht zijn op het leren onderzoek doen, hebben plaats moesten maken voor Het Rijksmuseum. En andere aspecten van arbeidsmarktoriëntatie in cursussen lijken de verdieping in de studie tegen te gaan. De werkgroepen die dan worden gegeven worden als schools en oninteressant ervaren.

Het onderwerp ‘verschoolsing’ hebben we de afgelopen discussie moeten onderbreken vanwege de tijd, daarom zullen we hier over verdergaan nadat we de verbanden van het onderwerp ‘arbeidsmarktoriëntatie’ besproken hebben. De rest van de agenda is hieronder te lezen.

1. Opening
  1. Samenvatting vorige discussie
  1. Aanbevelingen
  1. Verbanden met arbeidsmarktoriëntatie
  1. Wat te doen met arbeidsmarktoriëntatie?
  1. Verschoolsing
  1. Medezeggenschap/OC (onder voorbehoud)
  1. Opzetten van aanbevelingen voor het departementsbestuur

Wil je dinsdag mee discussiëren, dan kun je je aanmelden bij de commissarissen onderwijs van de UHSK of Stichting Art middels info@uhsk.nl of comm.onderwijs@stichting-art.nl. Ook kun je bij hen vragen naar de notulen van de voorgaande discussie of aanbevelingen geven voor de agenda van dinsdag.

Met vriendelijke groet,

Namens de Utrechtse Historische Studentenkring,