Deze zomer opent Museum Boijmans Van Beuningen niet alleen haar eigen deuren, maar ook die van de Onderzeebootloods in de haven van Rotterdam. Net als de afgelopen drie jaar neemt Boijmans traditiegetrouw de oude loods gedurende de zomer over om een tentoonstelling te organiseren. Dit jaar is het thema schilderen, en zullen in ‘XXXL Painting’ drie kunstenaars – de Amerikanen Chris Martin en Jim Shaw, en Nederlander Klaas Kloosterboer – ieder hun kijk op het traditionele medium tonen. Ter ere van deze tentoonstelling wordt op vrijdag 7 juni een symposium georganiseerd, waarin drie sprekers uit de kunstwereld – Elodie Evers, Laurence Sillars en Camiel van Winkel – een lezing geven over de kunstenaars en conservatoren Sjarel Ex en Els Hoek woord zullen doen en een Q&A met de kunstenaars houden. Na dit symposium krijg je een sneakpreview van de tentoonstelling in de loods, die pas op zaterdag 8 juni officieel geopend wordt.

Samen met Stichting Art zullen we dit symposium bezoeken en een exclusief voorproefje van de grote zomertentoonstelling van Boijmans krijgen. De kosten hieraan verbonden zijn €5,- voor het symposium en €3,50 voor een retourticket met de Aqualiner (jawel, we gaan met de boot!) en de activiteit vindt plaats van 13.30 tot 17.00.  Informatie over verzamelen en vertrek vanuit Utrecht met de trein volgt. Voor deelname, stuur snel een mailtje naar activiteitencommissie@stichting-art.nl en maak het bedrag voor het symposium van €5,- over UITERLIJK 1 juni op 1618036 t.a.v. Stichting Art. Tickets voor de Aqualiner kunnen op de boot gekocht worden.

Wil je deze exclusieve kans niet missen, schrijf je dan snel in, want vol is vol!

symposium_xxxl_painting_poster