1 oktober organiseert de Vereniging van Nederlandse Kunsthistorici een inspirerende studiemiddag, waar jij als student zeker bij moet zijn! Onze eigen Merlijn Hurx helpt mee met de organisatie. Waarom gaan? De studiemiddag wordt georganiseerd voor en door architectuurhistorici, die in allerlei posities aan het werk zijn. Het onderwerp is de zichtbaarheid en het belang van architectuurhistorici in de samenleving: Wat is de maatschappelijke relevantie van het vak en hoe geven de diverse sprekers hier vorm aan? Wat zijn onze specifieke kwaliteiten ten opzichte van andere beroepsgroepen zoals restauratiearchitecten en bouwhistorici? En, hoe zien wij onze toekomst?

Programma:
13.00 Inschrijven en ontvangst met koffie / thee
13.30 Inleiding op dag
13.35 Welkom door Cees van ‘t Veen, directeur van de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed
13.40 Inleiding VNK sectie
13.45 – 14.45 Ronde 1, sprekers: Lex Bosman (UvA), Marije de Heer Kloots-De Korte (RCE), Pieter Vlaardingerbroek (BMA Amsterdam)
14.45 – 15.00 Pauze
15.00 – 15.40 Ronde 2, sprekers: Guido Steenmeijer (adviesbureau De Fabrique), Vincent de Kieviet (Gemeente Bunschoten – Spakenburg)
15.40 – 16.20 Debat met de zaal o.l.v. Michaëla Hanssen (RCE)
16.20 – 16.30 Opbrengst van de dag: wat brengt het Netwerk naar buiten?
16.30 – 18.00 Afsluiting en aansluitend borrel
18.00 – 21.00 Meet & greet netwerkdiner (mezzesbuffet) bij Dara, Grote Koppel 5 (vertrek met de groep 17.45)

Aanmelden kan via: http://cultureelerfgoed.nl/node/1932
Kosten (excl. diner): €5,-