De functie
Als stagiair Publieksbereik Cultureel Erfgoed lever je een belangrijke bijdrage aan de communicatie over het cultureel erfgoed van Almere. De werkzaamheden zijn onder te verdelen in twee categorieën:
Programmering
Je ondersteunt bij het organiseren van grote en kleine evenementen, zoals Open Monumentendag, de Archeologiedagen en feestelijke dagen voor bewonersinitiatieven. Je denkt mee over de inhoud van deze evenementen en draagt bij aan de praktische uitvoering ervan. Daarnaast werk je mee aan de programmering in Het Archeologiehuis, zoals het maandelijkse Erfgoedcafé en kinderactiviteiten tijdens de vakanties.
Website
Het cluster Archeologie en Monumentenzorg is bezig met een nieuwe website. Een digitale erfgoedkaart vormt een belangrijk onderdeel daarvan. Je draagt bij aan de totstandkoming van deze website, door het zoeken van beeldmateriaal en het opschonen van data.

Het aanbod
We bieden je een interessante en leerzame werkplek met veel mogelijkheden om jezelf te ontplooien. Een mooie kans om het cultureel erfgoed van een jonge stad op de kaart te zetten. Er is ruimte om stageopdrachten vanuit de opleiding te integreren in de werkzaamheden. Daarnaast bieden wij je een stagevergoeding van maximaal bruto 400 euro per maand bij een 36-urige werkweek. De stageplek is in overleg voor 2 à 3 dagen per week

Informeren of solliciteren?
Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Doutsen Klaver, telefoon 06 52 52 62 45.
Je sollicitatie op vacaturenummer 2017.048 ontvangen we uiterlijk zondag 02 april via ons digitale sollicitatieformulier.

De stageperiode loopt van begin april tot half november, maar kan in overleg eventueel worden verlengd.De sollicitatiegesprekken vinden plaats op donderdag 6 april en dinsdag 11 april. Solliciteren kan alleen via de digitale weg. Klik de vacature open en klik onderaan de vacaturetekst op “Reageer op deze vacature”.