Architectuurcentrum Amsterdam (Arcam) wil zijn liefde voor architectuur delen met professionals, bezoekers en bewoners. In huis toont Arcam de rijke variatie van architectuur die de stad heeft gemaakt tot wat ze is. Arcam organiseert tentoonstellingen, lezingen en debatten op de plek waar het actueel is, agendeert en initieert onderzoek- en ontwerplabs om bij te dragen aan de toekomst van de stad.
Per januari 2017 is Architectuurcentrum Amsterdam op zoek naar een: Assistent Cultureel producent (stage) We zijn op zoek naar een enthousiaste en gemotiveerde stagiair(e) voor de organisatie van De Dag van de Architectuur Amsterdam 2017 als voor het mede organiseren van de Amsterdamse Architectuur Prijs (A.A.P.) 2017 en de realisatie van een expositie (3 tot 4 dagen per week, in overleg).
Voor de tweede helft van het studiejaar 2016-2017 zoeken we een student met aantoonbare interesse in architectuur, stedenbouw en de stad Amsterdam, die een voor het project relevante opleiding doet (bijvoorbeeld kunstgeschiedenis, architectuurgeschiedenis, erfgoedstudies, sociale geografie, planologie, Reinwardt Academie, culturele studies). Periode Tweede helft schooljaar 2016-2017, start januari 2017 6 maanden 3 tot 4 dagen per week, in overleg.

Werkzaamheden
-Meebepalen en -organiseren van het programma binnen budget en planning
-Samen met je stagebegeleider begroting opstellen voor het evenement en sponsors en fondsen werven
-Samen met de communicatiemedewerker het PR & Marketingplan voor het evenement bepalen en delen hiervan uitvoeren.
-Praktische organisatie van het evenement
-Meewerken aan de voorbereiding en de realisatie van een expositie
-Het maken van redactionele bijdragen voor de website en namens Arcam actief zijn op sociale media
-Algemene kantoorwerkzaamheden ten behoeve van de bedrijfsvoering

Profiel
Je bent een organisator en goed in staat zelfstandig te werken. Je bent enthousiast, initiatiefrijk, flexibel en stressbestendig. Daarnaast beschik je over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden in Nederlands en Engels. Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel en je bent in staat om te communiceren op diverse schaalniveaus, van sponsors tot vrijwilligers en van ontwikkelaars tot bewoners. Ervaring met Adobe inDesign en Photoshop is een pré.

Wat bieden wij?
Bij Architectuurcentrum Amsterdam zijn stagiair(e)s volwaardig lid van het team en draaien dan ook mee op kantoor en bij de diverse projecten. We bieden je een dynamische en jonge werkomgeving, waarin veel ruimte is voor eigen initiatief. De werkzaamheden zijn zeer divers en je werkt samen met alle afdelingen, waardoor je veel competenties kunt opdoen. In het opvallende gebouw aan de Prins Hendrikkade 600 – tussen NEMO en het Scheepvaartmuseum, werk je met een team van 7 vaste medewerkers en 2 stagiairs in het hartje van Amsterdam met een prachtig uitzicht op het Oosterdok. Arcam biedt een marktconforme stagevergoeding.
Ben je geïnteresseerd? Stuur dan jouw motivatie met CV op naar Architectuurcentrum Amsterdam, Marc Peperkamp, marc[at]arcam.nl (ook voor meer informatie), tel. 020 620 48 78. Reacties dienen uiterlijk vrijdag 23 december 2016 bij ons binnen te zijn.