Op zaterdag 10 september a.s. vindt de Open Monumentendag Utrecht plaats, de dertigste editie van het evenement! Het thema van de Open Monumentendag 2016 is Iconen & Symbolen. Daarmee verwijzen we naar beelden en tekens met een bijzondere betekenis. In monumenten zie je ze overal: van binnen en van buiten, in ornamenten, in reliëfs, in schilderingen. De monumenten zelf kunnen ook iconische waarde hebben in het landschap of in de stad. Kerktorens, molens, stadhuizen en kastelen staan stuk voor stuk symbool voor onze cultuur, en zijn nauw verbonden met onze identiteit.

De afgelopen jaren hebben wij samengewerkt met studenten van de Universiteit van Utrecht. Zij hebben deelgenomen als gidsen aan het evenement en met veel enthousiasme bezoekers rondgeleid door de verschillende universiteitspanden. Ook dit jaar willen wij weer studenten uitnodigen om als rondleiders deel te nemen aan het evenement. Het gaat hierbij om de volgende universiteitspanden: Drift 15, Drift 21, Drift 23, Drift 25, Achter St. Pieter 200, Janskerkhof 3, Janskerkhof 12 en Janskerkhof 13a. Niet alleen is het een unieke kans om deel te nemen aan het evenement, maar ook om inhoudelijk bij te dragen. Wij moedigen de gidsen aan om actief mee te denken en ons te helpen bij het aanbrengen van verdieping! De vergoeding bedraagt vijftig euro.

Vind je het leuk om ons te komen helpen? Graag horen wij dit zo spoedig mogelijk van je! Geïnteresseerden kunnen een mailtje sturen naar info@omdu.nl. Hartelijk dank!