Architectuur is overal. We worden ermee omringd, erdoor verleid of erdoor afgestoten. Oude binnensteden of industriële complexen bepalen onze reisbestemming. Ze vormen het fraaie of spannende ‘decor’ van een dagje of avond uit. We laten ons informeren door reisgidsen, tijdschriften en televisieprogramma’s. Veel van deze kennis is afkomstig van architectuurhistorici, die gebouwen en steden hebben onderzocht en de uitzonderlijkheid ervan in woorden proberen te vangen. Maar zit de geïnteresseerde wereldburger wel te wachten op de dingen die wij interessant vinden? Wat wil de gemiddelde Nederlander weten van architectuur en steden als hij op reis gaat? Is daar plaats voor wat verder gaande architectuurhistorische kennis of hoeft het alleen maar leuk of mooi te zijn? Dit alles wordt besproken op de studiemiddag van het Netwerk Architectuurhistorie & Co / VNK sectie architectuur .

Wanneer: 6 oktober
Tijd: 13.00 – 18.00 uur (aansluitend Netwerkdiner)
Waar: Universiteit Utrecht, Drift 21 zaal 0.05 (Sweelinckzaal)
Kosten: Gratis voor VNK-leden, voor niet-leden €5,-
Aanmelden: via secretariaat@kunsthistorici.nl, geef hierbij ook aan of je mee wilt doen aan het netwerkdiner.