Op 7 juni aanstaande organiseert het Utrechtse collectief WATT het evenement FAQ bij ’t Hoogt. In deze derde editie van FAQ gaan we met een panel van experts en met het publiek in discussie over de vraag: “Mag ik mijzelf voortplanten?”.

Met een wereldbevolking van ruim 7 miljard vragen we ons af of het met oog op het milieu nog wel verantwoord is om ons op deze schaal te blijven vermenigvuldigen. Kunnen we aan ieders welzijn tegemoet blijven komen, en wat zijn verplichtingen naar toekomstige generaties? Hebben we het recht om elkaar en als samenleving op ons voortplantingsgedrag aan te spreken? En mag iedereen zich voortplanten, ongeacht hoe bekwaam je als ouder zal zijn? Of hebben we een allesoverheersende oerdrang om kinderen te maken die alle rationele argumenten van tafel veegt?
Op 7 juni bespreken we deze en andere vragen met het publiek en een panel van experts bestaande uit onder anderen Tim Meijers en Marc Davidson. Data-analist Yordi Dam leidt de avond in met een spoedcursus ‘voortplanting’. De avond vindt plaats onder leiding van Karin van den Boogaert (bekend van o.a. De Kennis van Nu en Science ON AIR).<

NB: Arters kunnen deze editie van FAQ tegen hetgereduceerde studententarief van 5,- euro kunnen bezoeken. Meer informatie over de avond is te vinden op de site van ‘t Hoogt en op Facebookpagina.