Elk jaar organiseert KunstNed, de overkoepelende organisatie van de studieverenigingen Kunstgeschiedenis in Nederland, een symposium. Dit jaar gaat het symposium over nieuwe vormen van en ontwikkelingen in de kunst en het onderzoek ernaar. Het symposium vindt op maandag 6 mei plaats in het centrum van Amsterdam.

Tijdens het symposium zullen er vier diverse lezingen zijn:
Rob de Vormer (designer en design historicus) zal spreken over de toe-eigening van historie in design.

Ingeborg Smit (restaurator moderne kunst Rijksmuseum Twenthe) zal spreken over het conserveren van moderne kunst.

Dr. Sandra Kisters (docente moderne kunst Universiteit Utrecht) geeft een lezing over het gebruik van biopics in kunsthistorisch onderzoek.

Prof.dr. Rob Zwijnenberg (hoogleraar Universiteit Leiden) komt spreken over kunst en natuurwetenschap (‘bio-art’).

Het symposium zal van 15.00u tot 18.40u plaatsvinden in de Doelenzaal van de UB UvA (Singel 425). Kaartjes voor het symposium kosten €5 en kunnen gekocht worden bij de deelnemende studieverenigingen (Art, Kanvas, Kliché, Meander en OSK). Voor meer info zie www.kunstned.com.

symposium_kunst_ned_poster