VLEESHAL ZOEKT
PERFORMERS!
JANUARI – FEBRUARI – MAART
29.01 – 28.03.2016

Voor het live uitvoeren van Simone Forti’s legendarische Dance Constructions in de periode januari – februari  – maart zoekt de Vleeshal performers. In de Dance Constructions worden alledaagse bewegingen uitgevoerd, in interactie met sculpturen. Choreograaf Sarah Swenson zal de Dance Constructions aan de  performers leren in een driedaagse workshop.

Simone Forti verwierf bekendheid in de jaren ’60, een historisch moment van vruchtbare dialoog tussen beeldend  kunstenaars, musici, dichters en dansers. Forti’s werk heeft in grote mate bijgedragen aan een spannende kruisbestuiving tussen sculptuur en performance, en aan de ontwikkeling van een gevoel voor ‘wat we weten over de dingen om ons heen door onze lichamen’. Alhoewel Forti wordt gezien als een van de hoofdrolspelers in de postmoderne dans, verwijst zij niet naar zichzelf als danser, maar als ‘movement artist’. In het voorjaar van 1961 presenteerde Forti, als onderdeel van een serie avonden die componist La Monte Young in Yoko Ono’s studio in New York organiseerde, Five Dance Constructions and Some Other Things. Voor de uitvoering van de Dance Constructions in Vleeshal Markt zijn we op zoek naar performers. Simone Forti heeft Sarah Swenson aangewezen als diegene die de Dance Constructions gedurende een driedaagse workshop aan deze groep performers zal leren. Swensons choreografieën worden over heel de wereld uitgevoerd.

De workshops vinden plaats op 27, 28 en 29 januari en deelname is verplicht.

Performers dienen over de volgende kwaliteiten te beschikken:
Minimum leeftijd: 18 jaar;
Je kunt fluiten;
Je bent in een goede fysieke conditie;
Je hoeft niet per se een dansachtergrond te hebben.

Om het met Sarah Swensons woorden te zeggen:
You have a good sense of self-awareness, other-awareness, and spatial awareness and you are in a generally good physical shape. You understand how to simply do the task at hand, and not to embellish or be dramatic.”

Er is geen honorarium beschikbaar, maar je krijgt de driedaagse workshop van Sarah Swenson gratis aangeboden.Voorafgaand aan de repetities, zullen wij volgens een schriftelijke overeenkomsten afspraken vastleggen. De performances vinden in de periode van 29 januari t/m 28 maart plaats. Je zult worden ingedeeld naar beschikbaarheid.

Ben je enthousiast en beschikbaar voor meerdere shifts tijdens deze periode? Stuur dan zo snel mogelijk een e-mail met een korte motivatie en beschrijving van je achtergrond naar julia@vleeshal.nl. Geef hierin tevens het minimale aantal dagen op dat je aanwezig kunt zijn.