Een bericht van de organisatie van Haarlemse Lente:

We zijn op zoek naar mensen die kunnen helpen tijdens de week vooraf (20-23 maart), tijdens het weekend van Haarlemse Lente (24-26 maart), en de maandag erna (27 maart). De taken zijn zeer divers, en worden waar mogelijk afgestemd op de wensen van de vrijwilligers zelf. Haarlemse Lente biedt studenten daarom een uitgelezen kans om te werken aan de opbouw van hun CV door mee te werken aan een kunstfestival, alsmede de mogelijkheid om contacten op te doen in de kunstwereld. Daarnaast is iedereen natuurlijk van harte welkom om Haarlemse Lente te bezoeken en deel te nemen aan de activiteiten. Aanmelden of meer informatie via info@haarlemselente.nl, bij aanmelden graag beschikbaarheid en voorkeur voor activiteiten aangeven.

Van 24 tot 26 maart 2017 viert Haarlemse Lente de bloeiende hedendaagse kunstscene in de historische schilderstad Haarlem. In de zesde editie slaan 13 musea, galeries en kunstenaarsinitiatieven de handen ineen voor een openingsavond vol gratis te bezoeken tentoonstellingsopeningen, een knallende afterparty en een weekend vol screenings, performances en andere activiteiten.

Deelnemers: 37PK, Castellvm Aqvae, de-Passages, Museum Het Dolhuys, Frans Hals Museum | De Hallen Haarlem, Horizonverticaal, Juliacks, Nieuwe Vide, Pakhuisje ‘Hal 88’, Sugar Pop Institute, Teylers Museum en de Vishal. Nieuw dit jaar is de toevoeging van I Speak in Tongues, samengesteld door curator Katayoun Arian in het kader van het centrale thema: ‘de Blik van de Buitenstaander.’

Meer over het programma op www.haarlemselente.nl. Voor meer informatie kunt contact opnemen via info@haarlemselente.nl