Over de stichting
Stichting in Beeld is een jonge Utrechtse Stichting, die zich richt op thuisloze jongeren, woonachtig in een opvanghuis. Wij maken gebruik van de ‘creatieve vrijplaats’ methode. Tijdens de projecten leren ze hun eigen mogelijkheden en capaciteiten te ontdekken, waardoor aansluiting bij de huidige maatschappij wordt vergemakkelijkt. Het na-traject (maatjesproject) heeft als doel jongeren verder te laten ontwikkelen op creatief en cultureel vlak en hun zelfstandigheid te vergroten d.m.v. onder andere presentatie bijeenkomsten wat hen herinnert aan hun kwaliteiten en stagedagen bij creatieve bedrijven/instellingen. De toekomst van deze jongeren kan dan een nieuwe boost krijgen.

Over de functie
Als maatje begeleid je een jongere individueel naar een stagedag maar ook beheren jullie een budget wat jullie samen mogen besteden voor het doen van culturele activiteiten. Het doel is om ervaringen op te doen die het vertrouwen in deelname aan de maatschappij vergroot. We denken bij deze functie aan studenten, net afgestudeerden en enthousiastelingen die zich in willen zetten voor deze jongeren. Relevante studies zijn HKU, pedagogiek, CTO, CMV, MWD of psychologie.

Wat vragen wij?
– groot verantwoordelijkheidsgevoel, betrouwbaar en een gelijkwaardige open houding;
– Affiniteit met zwerfjongeren (16-25 jaar) en onze werkwijze;
– Je bent assertief, flexibel, werkt zelfstandig en hebt een proactieve instelling;
– Je bent 1 dagdeel per week beschikbaar
Wat bieden wij?
– Je krijgt een weekend cursus waarin je kennis maakt met de vrijplaats methode en waarbij je het beste maatje in jezelf gaat ontdekken en ontwikkelen;
– Intervisiebijeenkomsten;
– Presentatieavonden (2 avonden waar de jongeren elkaar hun creatieve talent tonen);
– Je krijgt vertrouwen en een klein budget om activiteiten met de jongere te ondernemen;.
– Begeleiding tijdens het traject;
– De gelegenheid om je als professional te ontwikkelen;

De informatie/selectie-bijeenkomst: woensdagavond 5-10-2016
De training: 22 oktober 2016
De intervisiebijeenkomsten: 19-4-2017 en 5-7-2017
De presentatiemiddag: 21-6-2017 en 20-9-2017

Praktisch
– Het voortraject start in november en vindt plaats op de woensdag avonden in Singelzicht.
– De projectweek is van 27-2-17 t/m 3-3-17. Met voorstellingen op 3-3-17 en 5-3-17.
– Het maatjestraject start direct na de projectweek en duurt een half jaar tot een jaar.

Voor meer informatie over de functie per e-mail contact opnemen met Saskia Bok: info@stichting-inbeeld.nl. Je reactie, waarin je kort aangeeft waarom jij een geschikte kandidaat bent, kun je inclusief je CV tot uiterlijk 30 september 2016 mailen naar Saskia.