39e bestuur der Stichting Art

Het bestuur is verantwoordelijk om alle zaken in en rondom Stichting Art in goede banen te leiden. Om deze taak zo goed mogelijk te kunnen vervullen, is iedere bestuurder een eigen functie toegewezen, die hieronder is te lezen. Echter wordt er door het hele bestuur nauw samengewerkt en zijn er wekelijks vergaderingen. Daarnaast fungeren de bestuurders als contactpersonen voor zowel externe contacten, als studenten van de studie Kunstgeschiedenis in Utrecht. Een diverse mix van individuen zal in het schooljaar van 2021-2022 het 39e bestuur vormen. Maak op deze pagina kennis met het 39e bestuur der Stichting Art!

Marthe van ‘t Veld bekleedt de functie van voorzitter. Als een ware moeder van het bestuur is zij uitgelezen voor deze functie. Haar planningsvermogen, stiptheid, organisatie, communicatie, betrokkenheid en – niet te vergeten – haar vermogen om op alles voorbereid te zijn, hebben haar al snel de bijnaam ‘Mama Marthe’ gegeven. Daarnaast is ze een echte boekenwurm. Als voorzitter overziet ze alles wat er binnen de stichting gebeurt. Maar ook al mag ze met haar 23 jaar de oudste bestuurder zijn, van een goed rave-feestje is ze niet vies! Zolang ze maar voorzichtig danst: voor je het weet moeten er krukken gekocht worden tegen de vermoeidheid, of nog erger, een nieuwe kunstheup.

Lotje de Goeij bekleedt de functie van secretaris. Met het beheren van de mails, het veilig omgaan met persoonsgegevens en het bijhouden van alle notulen heeft zij misschien wel de drukste taken van het hele bestuur. Desondanks laat ze zich niet omver werpen, integendeel, ze is een groot voorstander van een feestje hier, of een spelletjesavond daar. Daar zijn de andere aanwezigen altijd erg blij mee, want haar talent om precies de juiste stemming te vatten in een afspeellijst is bewonderenswaardig: als Lotje haar muziek aanzet is de sfeer in de ruimte meteen verbeterd. En met haar passie voor fotografie worden deze herinneringen ook nog eens goed vastgelegd.

Yanou Zegers bekleedt de functie van penningmeester. Deze dame mag dan wel in een huis wonen met dertien huisgenoten, maar ze is een enkeling binnen het 39e bestuur als het gaat om haar liefde voor oude kunst. Gelukkig heeft ze het geweldige talent om in elke situatie iets moois te zien. Alle geldzaken van Stichting Art zullen door haar worden overzien, dus je bent beter af als je haar te vriend te houdt. Trakteer haar eens op een cocktail, daar houdt ze van. Of een dagje vrij van haar bijbaan in de horeca, dat heeft ze met haar drukke leven wel verdiend. Zolang het geld maar blijft binnenrollen.

Remi Anker bekleedt de functie van commissaris intern. Hij verzorgt de communicatie met de contribuanten en ontfermt zich over initiatieven en feedback binnen de stichting. Een perfect takenpakket, want zijn grootste drijfveer is het tegemoetkomen van contribuanten. Met energie genoeg voor twintig man is hij soms niet te stoppen. In je eentje een boot met zes inzittenden door Giethoorn punteren? Geen probleem. Jezelf een weekend lang op een festival slingeren van de ene moshpit naar de andere? Normaalste zaak van de wereld. Waar hij die kracht precies vandaan haalt is moeilijk te achterhalen. Misschien zit het verborgen in zijn steeds wilder groeiende haar. Of misschien komt het door dat vreemde drankje dat hij altijd voor zichzelf maakt… de Kloktail.

Huib Appel bekleedt de functie van commissaris extern. Zijn favoriete kunstenares is Marina Abramović, iemand over wie hij uren zou kunnen blijven vertellen. Niemand is zo welbespraakt als Huib, wat goed uitkomt, want hij zal het contact onderhouden met alle externe organisaties. Dit reikt van contact met zusterverenigingen tot sponsordeals. Hij is de lucky strike als het gaat om acquisitie, dat mag duidelijk zijn. Zelfs zijn kledingstijl straalt zo veel goede smaak uit dat niemand hem kan weigeren. Het enige aan hem wat voor sommigen wat afschrikwekkend kan zijn, is zijn muzieksmaak: hij omschrijft het zelf als “stofzuigergeluiden”.

Luna van Hofslot bekleedt de functie van commissaris onderwijs. Op het eerste gezicht zou je niet meteen denken dat ze Kunstgeschiedenis studeert in Utrecht: ze brengt een groot gedeelte van haar tijd door in de sportschool of bij haar paard, en opgegroeid op een boerderij is ze misschien wat meer gewend aan verse koeienmelk en balkenbrij, dan aan sojamelk en quinoa. Echter is niets minder waar. Als commissaris onderwijs zal ze zich nauw bezighouden met alle zaken, regelingen en mogelijke problemen rondom de opleiding Kunstgeschiedenis. Ze is voor alle studenten contactpersoon voor vragen, klachten of opmerkingen over de studie en staat in contact met de leraren en coördinatoren binnen de universiteit.

bestuur@stichting-art.nl

Bezoekadres

Drift 21, kamer 1.02
3512 BR Utrecht

Postadres

Drift 6
3512 BS Utrecht

Voor vragen rondom de maatregelen die Stichting Art neemt rondom COVID-19, mail voorzitter@stichting-art.nl. Voor algemene zaken, mail naar bestuur@stichting-art.nl. Voor vragen aan een specifiek bestuurslid of commissie, zie deze pagina.

Kantooruurtjes

Drift 21, kamer 1.02