Kantooruurtjes: Maandag 10.00-13.00 Anouk, 13.00-17.00 Willem. Dinsdag: 10.00-13.00 Eveline, 13.00-17.00 Elzemiek. Woensdag: 10.00-13.00 Willem, 13.00-17.00 Meriam. Donderdag: 10.00-13.00 Elzemiek, 13.00-17.00 Eveline. Vrijdag: 11.00-15.00 Amke. x
.
Laden Evenementen

« Alle Evenementen

• Dit event is voorbij.

Lecture: Sex and Surrealism

10 januari @ 19:30 - 20:30

NB: This lecture will be in English, See English below

Alle Dali-fans, gather around, want de eerste lezing van het jaar georganiseerd door de nieuwe lezingencommissie komt eraan! Op woensdag 10 januari zal Tessel Bauduin ons verrijken met haar kennis over seks en het Surrealisme. Bauduin is postdoctoraal onderzoeksmedewerker en docente Moderne en Hedendaagse Kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam. Ze is opgeleid als kunsthistorica met een focus op middeleeuwse kunst, maar ze heeft haar expertise uitgebreid met een onderzoek naar het Surrealisme in de 19e en 20e eeuw. Naast haar monografie ‘Surrealism and the Occult’ die in 2014 gepubliceerd is, heeft ze diverse publicaties met betrekking tot moderne kunst op haar naam staan. Bij haar huidige onderzoeksproject, waarvoor haar de driejarige Veni-subsidie is toegekend, komen haar twee interesses, middeleeuwen en Surrealisme, samen. Het project ‘Surrealist Medievalism’ zal dan ook in 2019 gepubliceerd worden. Andere vraagstukken waar Bauduin zich mee bezig houdt gaan onder andere over de receptie van Jheronimus Bosch als Surrealist en het Surrealisme in relatie tot Nederland. Al overtuigd? Meld je dan snel aan door een mailtje te sturen naar lezingen@stichting-art.nl.

—-

Dear Dali fans, gather around, because the first lecture of this year is coming! On Wednesday the 10th of January, Dr. Tessel Bauduin will enrich us with her knowledge about sex and Surrealism. Bauduin is a Postdoctoral Research Associate and Lecturer in Modern and Contemporary Art History at the University of Amsterdam. She was trained as an art historian of medieval art, but she deepened her expertise, in particular of the 19th and 20th century, with a PhD in modern art – Surrealism, specifically. Her monograph on ‘Surrealism and the Occult’ was published in 2014. Her current postdoc project, for which she was awarded the prestigious 3-year VENI-grant from NWO, brings those two interests, the medieval and Surrealism, together. This research project ‘Surrealist Medievalism’ will be published in 2019. Forthcoming publications focus upon, among other topics, the reception of Jheronimus Bosch as Surrealist and Surrealism in relation to the Netherlands. Convinced yet? Sign up quickly for this lecture by sending an email to lezingen@stichting-art.nl.

Gegevens

Datum: